تولید کنندگان، تامین کننده و نمایندگان فروش،تولید تجهیزات مخابراتی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

کپسول گاز

منبع : کپسول گاز

کپسول گاز

از این کپسولها برای گازهای مایع شونده که فشار بالایی ندارند مثل هیدروکربن های سنگین ، دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و فریون ها استفاده می شود.

اطلاعات حک شده بر روی گلویی کپسول شامل :الف. شماره کپسول ب‌. سال ساخت کپسول ( بر اساس سال و ماه میلادی ) پ. کمپانی و کشور تولید کننده ی کپسول ت‌. فشار کاری کپسول( work pressure) W.P ث‌. فشار تست کپسول( Test pressure ) T.P ج‌. تاریخ تست هیدروستاتیک ( در صورت قدیمی بودن کپسول ) بر اساس سال میلادی و نام کمپانی انجام دهنده
از این کپسولها برای گازهای مایع شونده که فشار بالایی ندارند مثل هیدروکربن های سنگین ، دی اکسید کربن ، دی اکسید گوگرد و فریون ها استفاده می شود.
اجزا تشکیل دهنده کپسول
شایان ذکر است شرکت فاران صنعت تامین کننده رگولاتور گاز درااستار DRASTAR کره جنوبی می باشد که این رگولاتورها ( مانومتر ها ) قابلیت استفاده هم بصورت خطی و هم سر سیلندری را دارند.

بنابراین رگولاتور گاز دارای فشار و سایزهای مختلفی می باشند که رگولاتور با توجه به مکانیزمی که دارا می باشد باید در محیطهای باز استفاده شود و برای محیط های بسته از نوعی رگولاتور ثانویه خاصی بنام بالانسر استفاده می شود این نوع رگولاتور گاز فاقد سیستم قطع بالا شات اف سیستم قطع پایین و همچنین ونت می باشد.
رگولاتور گاز شرکت فاران صنعت : شرکت فاران صنعت توانایی تامین انواع رگولاتور گازی از معتبرترین برندهای آمریکائی ، اروپائی و آسیائی از جمله هریس HARRIS ، گلور GLOOR ، ویگور VIGOUR ، درااستار DRASTAR و کسولد KASWELD را دارا می باشد .
کلاهک نقش بسیار مهمی در حفاظت از شیر کپسول و در نتیجه جلوگیری از خطرات احتمالی ایفا می کند و از الزامات مهم در جهت جابجائی و حمل نقل کپسولها، داشتن کلاهک می باشد بطوری که تیم کنترل کیفیت شرکت فاران صنعت در صورتی که کپسولی فاقد کلاهک باشد اجازه ی تخلیه و بارگیری را صادر نمی کند.
کپسول های استینلس استیل (S.S) : این کپسولها مخصوص گاز های است که دارای خورندگی و واکنش پذیری بالا می باشند، است.

بدلیل بی اثر و خنثی بودن گاز نیتروژن "آنتونی لاوازیه" شیمیدان فرانسوی این گاز را ازت ( بدون زندگی ) نامید.

گاز نیتروژن عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته ای است لذا ماده ای حیاتی برای ادامه زندگی به شمار می آید.
• کپسول ها از لحاظ ساختار دو دسته می باشند.
به دلیل یکپارجه بودن این کپسولها بسته به گنجایش آبی، قابلیت تحمل فشار کاری تا 200 بار و فشار تست تا 300 بار را دارا می باشند.

از آنجائی که گاز آرگون جزء گازهای نجیب است هیچ ترکیبی از آن بصورت طبیعی وجود ندارد.

گاز آرگون ۰٫۹۳۴٪ حجمی و ۱٫۲۸۸٪ جرمی اتمسفر زمین را تشکیل می‌دهد .
غلظت گاز آرگون موجود در پوسته زمین و آب دریا به ترتیب ۱٫۲ و ۰٫۴۵ جزء در میلیون است
منبع : کپسول گاز

بازرسی شیر کپسول یا کپسول گاز : شیر کپسولها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی کپسول مورد بررسی قرار می گیرد.
R410a : (50% R-32 (CH2F2), 50% R-125 (CHF2CF3))

گاز R410a با برند های اروپائی ،آمریکائی،هندی و چینی در بازار موجود است .
گاز R410a در سیلندرهای یکبارمصرف 11.3 کیلوگرم و به رنگ یاسی به مشتریان عرضه می شود.
گاز R410a جزء گازهای Blend یا مخلوط می باشد که از ترکیب شدن دو گاز دیگر تهیه شده است .
خشک کردن کپسول یا کپسول گاز و انجام رنگ آمیزی : پس از اتمام آزمون هیدرواستاتیک ، کپسولها در کوره ه ای تا یک دمای مشخص و کنترل شده گرم می شوند تا کاملا خشک و عاری از رطوبت شوند سپس شیر کپسولها بسته شده و اگر بدنه ی کپسولی نیاز به زنگ زدایی داشته باشد در این مرحله انجام می شود و سپس کپسول وارد مرحله ی شارژ شده و در پایان پس از تست فشار و نشتی وارد پروسه ی رنگ آمیزی می شود.
از این کپسولها معمولا برای ترکیباتی که درحالت طبیعی گاز می باشند و فشار بالایی دارند ( هیدروژن، اکسیژن، آرگون، هلیوم، نیتروژن، متان، کربن مونو اکسید و .....) استفاده می شود.
سیلندر گاز یا کپسول گاز بدون درز که مخصوص گازهای فشار بالا می باشند از یک فلز یکپارچه تشکیل شده اند.
بسته به حجم، سیلندر های بدون درز قابلیت تحمل فشار 150 تا 200 بار را دارند.

کاربر جهت استفاده از انواع گاز های موجود در مخازن و سیلندر های تحت فشار فارغ از نوع گاز و فشار آن ( فشار بالا یا فشار پائین بودن گاز ) ملزم به نصب رگولاتور در مسیر مصرف می باشد ( البته بسته به نحوه ی مصرف، رگولاتور می تواند بر سر سیلندر و یا در مسیر انتقال گاز نصب شود).
لذا قابلیت تحمل فشار بالا را ندارند و مخصوص گاز هایی با فشار پائین مثل گاز سولفور دی اکسید ، گاز پروپان ، گاز دی اکسید کربن ، گاز استیلن ، گاز های سردکننده و .... می باشند.
شرکت فاران صنعت جزء معدود شرکت های در ایران است که ساخت سنتی پالت ها را کنار گذاشته و به جای اینکه تیوپ ها در قسمت منیفولد پالت به کمک جوش به هم وصل شوند از اتصالات با کیفیت بالا جهت این مهم کمک گرفته که در کیفیت و طول عمرپالت ها موثر می باشد.
سیلندر ها را بر اساس گنجایش آبی آنها نامگذاری می کنند 50 لیتری،40 لیتری،20لیتری، 10 لیتری،5 لیتری، 2 لیتری مثلا یک سیلندر 50 لیتری قابلیت ذخیره سازی 50 لیتر آب را دارد. حجم گاز ذخیره شده در هر سیلندر بسته به نوع گاز، حجم سیلندر و فشار گاز موجود در آن متفاوت است. مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز آرگون با 200 بار فشار حاوی تقریبا 16 کیلوگرم آرگون است درحالیکه مثلا یک سیلندر 50 لیتری گاز هلیوم با فشار 200 بار حاوی تقریباً 1.5 کیلوگرم هلیوم است. لذا این تصور که هر سیلندر 50 لیتری حاوی 50 لیتر گاز است صحیح نمی باشد.
در صورتی که سیلندر خریدار نیاز به خدمات داشته باشد و یا خیلی قدیمی باشد ما به التفاوت قیمت سیلندر و هزینه خدمات آن محاسبه و در صورت حساب فی مابین لحاظ می گردد.
سیلندر های درز دار ( چند پارچه ) حداقل از دو تیکه فلز جدا از هم تشکیل شده است که به کمک جوش به هم وصل شده اند.

سیلندر های شرکت فاران صنعت پس از آماده سازی و انجام رنگ آمیزی استاندارد و تست نشتیابی در مرحله آخر وارد تست فشار و سپس پلمپ شیر می شود، پس از آن گواهینامه( سرتیفیکیت ) سیلندر ها بر روی بدنه سیلندر الصاق می شود و سیلندر ها سلفون پیچ می شود ( شرکت فاران صنعت تنها شرکت گازی در ایران است که تک تک سیلندرها را جهت جلوگیری از آسیب رنگ آمیزی بدنه سلفون پیچ می کند ) و بسته به درخواست مشتری و تعداد سیلندر ها با رعایت نکات ایمنی لازم بصورت فله ای و یا پالت بندی شده برای مشتریان ارسال می کند.

کلاهک کپسول گاز یا کپسول گاز
به دلیل یکپارجه بودن این کپسولها بسته به گنجایش آبی، قابلیت تحمل فشار کاری تا 200 بار و فشار تست تا 300 بار را دارا می باشند.
این کپسولها پایداری بالاتری نسبت به کپسول های کربن استیل دارند و زنگ زدگی در آن ها مطرح نیست.




 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
postco postco

سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه – اگر مایل به سرمایه گذاری در ترکیه هستید، می توانید با خرید 25 درصد از سهام شرکت BOGINI در مدت کوتاهی سرمایه خود را چندین برابر کنید. طبق آمارها کشور ترکیه در بین کشورهای جهان بیستمین کشور پیشرفته صنعتی محسوب می شود. این کشور به خاطر دسترسی به بازار اروپا و خاورمیانه (کشورهای عربی) یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری می باشد.

محصولات بگینی در ابتدا فقط شامل اکسسوری خودرو (کاورهای ریموت خودرو) بود. تولید این محصولات در سال 2016 آغاز شد و امروز شامل چندین مدل مختلف می باشد. در این زمینه تنها دو شرکت دیگر فعالیت می کنند. شرکت تیونینگ منصوری در آلمان و کمپانی AWAIN در فنلاند که قیمت محصولات آنها بسیار بالاتر از محصولات شرکت BOGINI می باشد.

 

شرکت BOGINI به منظور گسترش فعالیت های خود 25 درصد از سهام خود را واگذار می کند. شخص خریدار به صورت مشخص صاحب 25 درصد شرکت و سود آن به صورت مادام العمر خواهد شد. این روند شامل یک قرار داد مشارکت مدنی به صورت محضری در ایران و ثبت شرکت در ترکیه می باشد. 

مبلغ پایه: 240.000 دلار آمریکا می باشد.

از آنجا که بیشتر محصولات BOGINI اکسسوری هایی از جنس طلا و نقره و سنگ های قیمتی هستند، می توان کشورهای عربی را بهترین گزینه برای بازار فروش دانست. کشورهای دبی، کویت، عمان و قطر، چهار کشور اصلی هستند که می توانند بازار بسیار خوبی برای ارائه محصولات خاص این شرکت باشند.

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
postco postco